Wednesday, November 18, 2009

SPM STPM datang lagi

Ari nih SPM dan STPM bermula. So aku nak amik kesempatan nih nak ucapkan...lebih tepat nak doakan moga selamat menduduki peksa yg penting ni.Kepada mereka yg terlibat, bukan student2, guru2 malah ibu bapak pun sama gak merasakan debarannya. Aku dah lama meninggalkan sekolah tp bila musim peksa cam ni suasana peksa tetap terasa...Aku tak tau bebudak skg nih samada diorang ada rasa cemas atau tak utk peksa. Maklum le bebudak zaman skg nih aku tengok cam tak amik pot pasal peksa. Dioarang lebih gelisah kalu tak dpt surf internet, fb le twitter le tah hapa2 lg..paling tidakpun yg aku nengok ramai bebudak ni asyik ngan SMS.Entah le..bebudak zaman millenium nih. Kalau nak banding zaman aku amik peksa dulu, rasanya sgt jauh berbeza. Dulu kalu masa nak peksa rasa kecut perut...pas tu sibuk cari spot question..ataupun soalan bocor.Ada kekwn yg sanggup beli kononnya soalan bocor harga RM 50.Bila dibelek-belek nampak cam ori je..tp masa peksa..hampeh sebijikpun tak singgah.Masa tu baru tau langit tinggi rendah...tak senang duduk, tak senang berdiri...Pandangan matapun makin kelam rasa nak pitam. Kalu nak ingat masa ujian amali lg kelakar, especially ujian kimia,aku tak tau nak wat menda sebab campuran bahan larutan yg disediakan aku dh silap campur..so apa lagi, dok melopong je la..at last tengok kwn sebelah pun hasilan eksperimen. Akupun hantam saja le jwpnya..based on observation je. Seperkara yg aku sgt percaya ialah bila nak peksa nih mintak le restu mak bapak ngan cikgu. Doa diorang nih sgt mustajab....Aku tak tau nak bg tips apa kt korang yg nak amik peksa nih pasal aku dulupun tak wat mendapun. Study last minutes je...tapi aku concerntrate menjawab soalan tahun-tahun lalu. Rupa-rupanya soalan-soalan tu naik balik...so selamat le aku. Tapi skg nih aku tak tau le cam mana sistem soalan nya. Anyway, sekali lagi aku nak ucapkan Selamat menduduki peperiksaan moga berolah keputusan yg cemerlang. Pada calon-calon yg dilanda banjir tu, aku turut simpati, yakin le tabahkan hati jawap le soalan ngan tenang, insyaAllah moga-moga korang akan dapat A yg melimpah cam banjir gak dlm keputusan peksa sok...

No comments:

Post a Comment