Sunday, November 8, 2009

Piala Malaysia...

Semlm aku menonton perlawanan bolasepak final piala Malaysia antara Kelantan ngan N9.Mendengarkan promo perlawanan akhir sangat le mengujakan...paperpun bagi liputan yang meluas gak.Aku rasa ada baiknya gak sebab mungkin cara tu bleh mengembalikan semula kegemilangan bolasepak negara kita. Kalu sebut boalsepak Malaysia je, ramai yg mencebek..mana taknya asyik kecundang je..Tak tau le kt mne silapnya.Aku ambik kesempatan cite pasal bola nih pun pasal nak mengembalikan martabat bola sepak negara gak le..hee heee. Cite pasal pertandingan semlm, aku sokong Kelantan bukn pasal pe..tp pasal dlm team tu ada star player perak...at least puas ati gak nengok si Indera ngan jaringan yg sgt cantek. Cuma kt sini aku rasa kurang puas ati ngan penyokong Kelantan yg buat hal kt stadium tu.Mungkin diorangpun bosan ngan persembahan langsung tak menarik tu. Mulanya aku excited gak, tapi makin lama makin bosan.Secara peribadi, aku rasa itu bukan standard pertandingan akhir pun. Klu cam ni, memang patut bolasepak tempatan tak de sambutan.Cite pasal penyokong lak..ni pun satu hal gak,tak yah le nak bertindak liar ngan baling botol sampai kena pemain lak. Paling teruk bila depa dok baling mercun..berdentum-dentam stadium jadinya. Nipun satu hal yg aku tak faham, cam ne bleh lepas masuk. Aku rasa korang semuapun tau pasal peel penyokong Kelantan nih..memang agresif dan gedebe.Ingatan aku, terima je lah kenyataan, kalu main cam tu memang patut kalah..tak yah le nak merusuh dan buat perkara2 yg bleh menyusahkan org ramai.Korang dtg dari jauh nak beri sokongan kt pasukan negeri sendiri, so sokong le dengar sepenuh hati. Baru le bleh dianggap penyokong setia. Aku tetap menyokong pasukan Perak, walaupun depa kalah... Menang sesama gembira, kalah sesama le terima.Sebab tu penyokong perak sgt rasional dan berdisiplin...Bravo Yop.Kpd pasukan N9, aku nak ucapkan tahniah le, korang memang patut menang jang....

No comments:

Post a Comment