Wednesday, January 27, 2010

Kes Kepala Babi...

Perasaan kecewa, terkilan,marah, geram dan segala macam sumpah seranah bermain di kepala aku tatkala mendengar berita dua masjid di sekitar PJ di cemar dengan 4 kepala babi hutan. Siapa lah yang punya kerja? Kalu dapat kat aku, sure aku kerjakan...eee geram betul! Nampak gayanya mereka cuba membakar sentimen umat Islam. juga mungkin juga menimbulkan huru hara...ini semua kerja orang gila! Sudah lupakah kita tentang keharmonian dan kesejahteraan kaum yang kita nikmati sejak sekian lama di bumi bertuah Malaysia ini? atau inikah dia gagasan satu Malaysia?.
Memang biadap dan kurang ajar tindakan pelaku perkara ini. Cuma kita umat Islam seluruhnya aku cuma nak nasihatkan jangan le cepat melatah.Kalau ikutkan hati, mau saja bertindak balas. Tapi pada siapa dan untuk apa?....Kita umat Islam masih punya kewarasan dan akal yang dikurniakan Allah. Yakin dan percayalah, setiap apa yang berlaku itu tentulah ada hikmahnya.Sebenarnya inilah masa untuk kita umat Islam merapatkan saf...sesama bergandingan membela agama. Lupakanlah pasal fahaman politik yang sempit dan tak menguntungkan itu. Janganlah lagi terus bersengketa!
Berbalik kisah kepala babi tadi, marilah kita semua memanjatkan doa agar si pelakunya dapat dicekup! Aku sangat yakin si pelaku "mangkuk ayun" ni takkan terlepas. Kalau bleh kita gantung kepala babi tu kat tengkuk dia bawak ronda seluruh PJ....Itu jam baru dia tau, yang dia ngan babi tu sama taraf je...haahhaaaa. Harapan aku agar pihak polis dapat terus menyiasat dan mengesan si pelaku ni. jangan terus dibiarkan kerana perkatra begini boleh mencetuskan kekacauan dan pergaduhan antara kaum.Sementelah di kawasan PJ tu pun tak lama dulu pernah tercetus pergaduhan kaum...masih ingat! So kepada semua, aku nak ingatkan supaya sentiasa berhati-hati dan jangan bertindak di luar batasan. Ingat agama Islam ni agama yang suci. tak pernah ajar buat perkara yang keji. Berserahlah pada Allah, insyaALLah bantuan dar NYA akan tiba! Takbir....

No comments:

Post a Comment