Friday, October 9, 2009

Buluh runcing...

Baru-bari kecoh pasal demonstrasi rakyat Indon yang gelar diri dioarang BENDERA ancam nak serang malaysia.. Aku cuma senyum dan geleng kepala.. Aku tak tau nak komen menda pasal nih tapi secara peribadi aku rasa ni keja bodoh. Bagi aku daripada depa dok demonstrasi sambil bawak buluh runcing tu lagi baik bawak skop atau cangkul gi tolong orang cari mangsa gempa bumi kat Padang nu..Tentu lagi berfaedah.Lagipun tu negara depa, yang mati pun rakyat depa, entah-entah ada sedara mara yang turut terkorbanpun. Ni le namanya tak sedar dek untung, dah le orang Malaysia meh nak gi tolong, depa lak nak ganyang Malaysia...Tak abis ngan tu ada niat nak serang Malaysia. Aku percaya depa akan datang serang Malaysia tapi bukan nak perang sebaliknya mungkin nak mintak keja kat sini. Buluh runcing tu apa sinonimnya akupun tak tau.. mungkin nak buat pendayung masa naik tongkang kot..Anyway aku caya itu hanya kumpulan kecil yang tak perlu diberi perhatian pun, ramai lagi rakyat Indon yang rasional. Tabik mamat Indon sume kecuali yang berdemonstrasi. Pada sedara mara yang terkorban dan menderita kerana gempa aku turut simpati. Sabar lah dgn ujian Allah ni. Percaya lah apa yang berlaku tentu ada hikmah disebaliknya. Sesungguhnya kalu Allah nak meningkatkan martabat kita, tentulah ujiannyapun maha hebat.

1 comment:

  1. NO KOMEN BEB.....DEPA2 NI MEMANG TAK SEDAR DEK UNTUNG!!!

    ReplyDelete