Monday, August 10, 2009

Panik

Baru-baru ni ada kejadian yang agak gawat berlaku di kawasan kejiranan aku..Maunya tak gawat kejadian yang hampir-hampir menyebabkan kebakaran rumah aku.. Citenyanya cam ni, malam tu kira-kira jam 10 mlm, aku ngan family tengah asyik menonton tv.. dengan tak semena-mena tetiba dengar bunyi letupan yang sangat membingitkan.."Kebabommmm" sekuat bunyi mercun bola. Pastu letupan tu bersambungan ada le lebih kurang 5 , 6 kali...akupun segera le bukak pintu nak tengok apa mendanya...alangkah terkejut beruknya aku bila tengok jiran sebelah umah tengah kalut memadamkan api yang mula menjalar kat siling umah... mak aii rupa-rupanya yang meletup tu adalah dari umah jiran aku...litar pintas rupanya...wayar yang terbakar dan mencair tu menyebabkan api mula meniti siling menuju ke umah aku.. apa lagi tambah kalut le aku.. Akupun segera menghubungi bomba. Dalam kalut-kalut tu, mujurlah jiran-jiran keliling datang membantu memadamkan api tu...Syukur alhamdulillah. Tindakan segera jiran aku mencabut "main fius" menyelamatkan keadaan.
Tindakan pihak TNB wiring semula malam tu jugak melegakan jiran-jiran semua kalu tak alamat bergelap le semua sampai pagi... Cuma aku kurang senang dengan cara diorang sambung wayar tu. Rasa-rasanya masih tak selamat. Almaklum le kerja tengah malam, dioarang pun buat lebih kurang je.. Jiran aku dah komplen dan TNB janji nak buat wiring semula tapi sampai ari ni tak de mendapun... Mungkin lepas ni aku nak refer kat lawyer mintak consult tengtang hal ni.. Hari ni berlaku kat umah aku, mungkin esok lusa bleh berlaku kat umah korang plak.. So better watchout..

No comments:

Post a Comment